|
Tajemnice naszego zbawienia – tajemnice chwalebne
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 2027 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
Konpekt lekcji religii do klasy III szkoły podstawowej. Opracowała mgr Paszkowska Małgorzata nauczycielka Szkoły Podstawowej nr 2 w Koluszkach.
Temat jednostki lekcyjnej: Rozważamy tajemnice naszego zbawienia – tajemnice chwalebne
Cele katechetyczne: • zapoznajemy dzieci z tajemnicami części chwalebnej różańca • wyjaśniamy znaczenie tajemnic • uczymy należytego rozważania tajemnic; budzimy radość, wypływającą z naszego udziału w zmartwychwstaniu Chrystusa; umacniamy miłość do Maryi
Cele operacyjne: • uczeń wie, że różaniec jest modlitwą; wie, że są tajemnice chwalebne • uczeń potrafi wymienić tajemnice chwalebne • uczeń chce czcić Chrystusa i Maryję poprzez modlitwę
Pomoce • Pismo Święte / dla klas starszych 5 egzemplarzy / • kartki z fragmentami Pisma świętego i pytaniami dla każdej grupy • świeca • kartki z nazwami tajemnic do powieszenia na tablicy • kartki z tajemnicami chwalebnymi dla każdego dziecka – do wklejenia w zeszycie • obrazy poszczególnych tajemnic
Metody: Opowiadanie, praca z tekstem w grupach, dyskusja kontrolowana, miniwykład Modlitwa: kasety z pieśniami: „ Wesel się Królowo Miła…”, „ Jak paciorki różańca…” Na rozpoczęcie spotkania uczniowie śpiewają „ Wesel się Królowo miła…” I. Krótkie przypomnienie wiadomości o różańcu. Dzieci odpowiadają na pytania np.: Jakie modlitwy odmawiamy na różańcu? O jakiej części różańca mówiliśmy na ostatnim spotkaniu?....... / Zapis nowego tematu w zeszycie / Wprowadzenie do tematu: Opowiadanie nauczyciela „ Ślubowanie na pierwszaków…” Aktywizacja (wypowiedzi uczniów): na temat usłyszanego opowiadania Proponowane pytania nauczyciela np. Jak przygotowywały się dzieci do ślubowania?; Jak je przeżywały?; Kto uczestniczył w ślubowaniu?; Jaki charakter miało to wydarzenie? itp Podsumowanie katechety; wyjaśnienie słowa „ chwalebny”( uroczysty, zaszczytny, przynoszący chwałę)
II. Rozwinięcie temat Miniwykład Dowiedzieliśmy się, co oznacza słowo chwalebny, jakie czyny w naszym życiu możemy uznać za chwalebne. Wiemy z naszych wcześniejszych lekcji, że modlitwa różańcowa to rozważania najważniejszych wydarzeń z życia Pana Jezusa i Jego Matki – Maryi. Jakie wydarzenia będziemy nazywać tajemnicami chwalebnymi, dowiemy się pracując w grupach. Praca w grupach /klasę dzielimy na 5 grup. Każda grupa otrzymuje kartkę z fragmentem Pisma świętego i pytaniami. Na to zadanie przeznaczone jest 5- 7 minut / Grupa I (Mt 28,1-7): • O jakim wydarzeniu mówi ten fragment? • Kto udał się do grobu Jezusa? • O czym dowiedziały się niewiasty? Grupa II (Łk 24,50- 53): • Gdzie odbyło się ostatnie spotkanie Jezusa z Apostołami? Gdzie ich wyprowadził? • Co się stało z Jezusem, gdy im błogosławił? • Do kogo odszedł Pan Jezus? Grupa III (Dz 2,1-4): • O czym mówi ten fragment Pisma świętego? • Jakie znaki towarzyszyły zesłaniu Ducha Świętego? • Kto posyła Kościołowi Ducha Świętego? Grupa IV (Jdt 13,18-20) • O kim mówi ten fragment? Kim jest błogosławiona spośród niewiast? • Dlaczego została wywyższona przez Boga? / wzięta do nieba?/ Grupa V (Ap 12,1;Syr 24,4;) • Co ukazało się na niebie? • Kto był tym znakiem? Jak wyglądała niewiasta?
Po zakończeniu pracy przedstawiciele grup odpowiadają na pytania. Następnie wybierają tytuł, najbardziej odpowiadający fragmentowi Pisma świętego./ katecheta wcześniej przygotowuje kartki z nazwami nowych tajemnic. Tytuł zostaje umieszczony na tablicy. Kolejna wybrana osoba z grupy przyporządkowuje odpowiedni obraz pod tytułem danej tajemnicy/ / Modlitwa – wszyscy Ojcze nasz; grupa I- Zdrowaś Maryjo; grupa II -Święta Maryjo; wszyscy – Chwała Ojcu /
Podsumowanie katechezy - Dzisiaj na lekcji omawialiśmy wydarzenia z życia Pana Jezusa i Jego Matki, które nazywamy chwalebnymi. Nazywamy je tak dlatego, ponieważ odkrywamy w nich zwycięstwo i chwałę Chrystusa. W tej czwartej części różańca widzimy także owoc tego zwycięstwa: wywyższenie Jezusa i Maryi w chwale. Tajemnice chwalebne odmawiamy zawsze w środy, soboty i niedziele. - Dzieci pod tematem w zeszycie wklejają kartki z tajemnicami chwalebnymi.
Praca domowa Zilustruj dowolną tajemnicę chwalebną. Na zakończenie lekcji dzieci śpiewają „ Jak paciorki różańca…”
|
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp do serwisu edukacyjnego.
www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - największy w Polsce katalog szkół - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|